Gode tips til enhver startende virksomhedsejer
Udstyr sep 20, 2020
Står du foran et nyt kapitel i dit liv, hvor du skal åbne din egen virksomhed og pludselig være mere selvstændig end du nogensinde har oplevet før, vil du hurtigt opdage, at det kræver rigtig meget arbejde. Lever og ånder du for det, bliver det helt sikkert en god oplevelse på den lange bane, men det er vigtigt, at du er forberedt på, hvor hård processen bliver, for ellers er det meget nemt at lade dig slå ud, inden rejsen overhovedet rigtigt begynder. Herunder kan du læse nogle gode tips til den første tid i opstartsfasen af din egen, nye virksomhed.
Det kommer til at tage alt din tid – det skal du være klar på!
I den første tid af opstarten kommer du næsten ikke til at lave andet end at arbejde – linjen mellem arbejde og fritid bliver helt visket ud, og det hele kommer til at gå i et. Du vil hurtigt opdage, hvor hårdt arbejde det er at etablere en virksomhed, og du vil også hurtigt opdage, at du ikke har tid til så meget andet i starten. Det er derfor også en god ide lige at forventningsafstemme med venner og familie, da du højst sandsynligt ikke vil have overskuddet til at være den mest sociale udgave af dig selv.
Udover det vil du også finde ud af, at søvn er en mangelvare – så det gælder om at få den bedste søvn, mens du har muligheden. En ny seng er derfor en rigtig god ide, f.eks. fra Tempur senge – på dette link kan du finde et udvalg af Tempur senge.
Markedsføringen er altbetydende
I starten står du med en virksomhed, der ingen stamkunder har, og du har i realiteten ikke nogen garanteret omsætning. Derfor er en af dine første missioner at komme ud til kunderne, så du hurtigst muligt kan finde nogle, der har lyst til at købe dine produkter.
Når det kommer til markedsføring, kan du tage flere forskellige tilgange til det. For det første kan du vælge at reklamere med reklameskilte udenfor din fysiske butik, hvilket altid er en god ide. Med de rigtige gadeskilte får du formidlet til de forbipasserende, hvad det er, du sælger, og hvor godt et produkt det er. Dette hjælper selvfølgelig kun på de potentielle kunder, der går forbi din butik.
Hvis din virksomhed skal have kunder, også dem der ikke nødvendigvis bor i dit lokalområde, er det nødvendigt at tage andre midler i brug – det kan være alt fra sociale medier til SEO.
Skab en god arbejdsplads for de ansatte
Når du engang rammer det punkt, hvor det bliver nødvendigt for dig at have ansatte i din virksomhed, gør du dig selv en tjeneste ved at behandle dem ordentligt. Glade medarbejdere er nemlig mere tilbøjelige til at lægge en god arbejdsindsats ind for virksomheden, og det kommer altså dig til gode som chef. Du får ingenting ud af utilfredse medarbejdere, andet en end eventuel opsigelse!