Udbred kendskabet til din virksomhed med Google Shopping
B2B maj 21, 2020
Hvis du er virksomhedsejer eller marketingsansvarlig, kender du garanteret godt til problemerne med at skabe synlighed omkring firmahjemmesiden på internettet. En enkelt søgning på Google kan sommetider giver flere tusinde resultater, hvor kun de mest taktiske i branchen har en chance for at rangere højt. Det kræver overblik og nogle dygtige SEO-forfattere, men med Google Shopping har du mulighed for at skyde genvej og komme direkte ud til kunderne. Dette vil øge din virksomheds synlighed og i sidste ende føre til flere konverteringer, f.eks. i form af køb eller medlemskaber.
Hvad er Google Shopping?
Google Shopping er så godt som uundværligt, når det gælder annoncering på internettet. Programmet giver nemlig din hjemmeside mulighed for at optræde som en tekstbaseret annonce oven over de andre resultater på Google. Dette giver en helt unik eksponering, som kan lede masser af nye kunder direkte ind på hjemmesiden. Særligt smart er det også, at man som potentiel kunde kan se prisen på varen uden først at skulle klikke på linket. På den måde kan man hurtigt beslutte sig for, om man har interesse, og man vil let kunne huske virksomheden igen. Få flere konverteringer med Google Shopping og nyd den øgede trafik på din hjemmeside.
Visuel reklame
Med Google Shopping er der også tale om visuel reklame med billeder af dine produkter, og det er særligt smart, fordi nogle mennesker har lettere ved at huske visuelt frem for ved tekst. Google Shopping giver dig samtidig mulighed for at målrette dine annoncer, så du kun rammer den kundegruppe, som vil være interesseret i dine produkter. Det giver dig en fordel frem for dine konkurrenter, og du modtager samtidig rapporteringer på, hvor godt dine annoncer klarer sig. På den måde bliver det nemt for dig at rette eventuelle fejl, så du er sikker på, at din annoncering altid er 100% optimal.