Sådan reklamerer du bedst for dit produkt
B2B nov 18, 2019
Når man skal reklamere for sit produkt, er der mange ting at have styr på, så det fanger så mange som muligt. Du får derfor her 3 gode råd til, hvordan du bedst muligt kan reklamere for dit produkt.
De perfekte billeder
Noget af det vigtigste når det kommer til reklame, er det visuelle. Du skal altså være sikker på, at de billeder du bruger til reklame, er perfekte, de skal bare sidde lige i skabet. Det kan være svært selv at tage billeder, når man ikke er uddannet fotograf. Alle vinklerne, lyset og bare udstyret i sig selv er forvirrende at finde rundt i. Udstyret skal også være det bedste på markedet, for at få det fulde potentiale ud af billederne, og derved produktet. Heldigvis er der andre som kan tage billeder for dig, så du er sikker på at få de bedste billeder ud af det. Triggerhappy er et firma som hjælper med billeder til produkter, så du ikke skal tænke på om det er godt nok. Det bliver bare nemmere, når man ikke selv skal bekymre sig om at få taget billeder, og derefter redigere dem.
Troværdigheden er vigtig
Udover præsentation af produktet med billeder, skal der også noget tekst til. Det er vigtigt at der ikke bliver pyntet på tallene, eller løjet i produktbeskrivelsen. Kunder sætter pris på troværdighed, og det forstår man egentlig godt. Man vil gerne vide præcis hvad man køber, og man vil også gerne vide hvad man kan bruge det til. En omfattende, letforståelig og sand produktbeskrivelse er rigtig vigtig, da mange læser godt og grundigt inden de køber noget, og det kan ikke siges nok, hvor vigtigt det er at få kundernes troværdighed. Hvis du får deres troværdighed, og de er tilfreds med produktet, har du også mulighed for at udvide din kundebase, da muligheden for omtale opstår. Hvis folk er tilfredse med produktet, er de mere tilbøjelige til at anbefale eller snakke om produktet til venner og familie. Troværdighed kommer du langt med, men det gør du altså ikke med løgne og skandaler, fordi du lyver om, hvad dit produkt indeholder, eller består af.
Sociale medier som værktøj
Mange firmaer og brands er begyndt at bruge de sociale medier til at nå deres målgrupper, og for ”gratis reklame”. At reklamere, og interagere med kunderne på nettet er langt billigere end radioreklamer, eller tv-reklamer. Ved at være tilgængelig på de sociale medier, øger det også troværdigheden, specielt hvis man er meget aktiv ved at svare på spørgsmål, og de kommentarer der kommer. Der er selvfølgelig stadig personer som opdaterer profilerne, som også skal have løn. Med mindre du selv sørger for de sociale medier, er der løn der skal betales.