Få øget eksponering med disse 7 reklameartikler
B2B mar 08, 2022
Reklameartikler opfattes af mange som en ældre måde at markedsføre en virksomhed på. Der er dog ingen tvivl om, at det er noget, der stadig har sin berettigelse den dag i dag. Reklameartikler kan hurtigt nå ud til mange forskellige mennesker i form af kuglepenne, vandflasker, kopper og så videre. Det er en rigtig god måde at få vist sit logo på til mange mennesker.
Selvom det måske ikke er den markedsføringsmetode, hvor konverteringsraten er højest, så hjælper det jeres virksomhed med at være top of mind hos kunderne. Det har i den grad også en høj værdi. Det er en marketingkanal, der kan være med til at støtte op om de andre marketingtiltag i virksomheden. Reklameartikler bruges også flittigt i forbindelse med messer, hvor det er muligt at få blokke, kuglepenne, bolcher og så videre på diverse stande.
Kopper
Kopper er en meget brugt reklameartikel. Det er noget, der både kan gives til kunder, ligesom det selvfølgelig også kan bruges på kontoret. Det kan for eksempel bruges i forbindelse med kundemøder, lige så vel som de selvfølgelig også kan bruges af kunder til kundemøder og lignende. Mange bruger den samme kop i løbet af dagen, og derfor er der mulighed for, at en kunde kan se jeres virksomheds logo mange gange i løbet af en dag. Det er rigtig stærkt.
Kuglepenne
Reklamekuglepenne er nok den mest brugte reklameartikel. Du har helt sikkert også selv en eller flere reklamekuglepenne i din samling af kuglepenne. Arbejder du på et kontor, så bruger du løbende mange kuglepenne, og det er de færreste, der kan klare sig uden kuglepenne. Du har måske også en eller flere i tasken eller i penalhuset. Reklamekuglepenne er oplagte at give til kunder i forbindelse med kundebesøg, eller hvis de besøger jer.
Vandflasker
Vand med logo eller logovand, som det også kaldes, er en effektiv metode til at få virksomhedens logo promoveret på. De er særligt oplagte i forbindelse med events. For eksempels hvis i får kunder på besøg til en workshop, skal holde kundeaften eller lignende. Vand med logo og tryk er også oplagte at bruge, hvis i skal deltage i events som for eksempel DHL-stafetten. Reklamevand behøver ikke kun at være med logo. Det kan også bruges til andre budskaber. Det kan være til at vise virksomhedens medarbejdere, produkter eller lignende.
Muleposer
I takt med at der kommer mere og mere fokus på miljøet, giver det rigtig god mening at bruge muleposer. De kan for eksempel bruges i forbindelse med indkøb eller til at fragte de ting, du har brug for at have med på farten. Den kan være notesbogen, computeren, tabletten eller lignende.
Muleposer holder længe og kan i forbindelse med bare en indkøbstur ses af rigtig mange. Du kan derfor både give medarbejderne eller kunder muleposer. Hvem ved – måske er det din muleposer, der kommer til at blive brugt til at fragte mælken hjem næste gang?
Tøj
I mange virksomhed har medarbejderne skjorter eller poloer på med firmaets logo. Det giver igen en god mulighed for at vise virksomhedens logo frem på. Der kan komme logo på rigtig meget forskelligt tøj som skjorter, t-shirts, poloer, sweatre og så videre. Tøj med logo kan også bæres til forskellige arrangementer. For eksempel i forbindelse med messer, konferencer, løb og lignende.
Notesbøger
Selvom vi lever i en digital tid, hvor mange skriver ting ind på deres telefon, er der stadig folk der sætter pris på en god gammeldags notesbog i en høj kvalitet. Fordelen ved at lave noterne online er, at de som regel ligger i skyen, så du kan tilgå dem fra forskellige enheder. Notesbogen har dog nogle andre værdier. Det kan være lettere at illustrere ting i en notesbog, ligesom det også kan virke mere afstressende, fordi du ikke bliver forstyrret af notifikationer, mails og så videre, når du tager dine noter. Det er muligt at få logo og tryk på mange forskellige notesbøger, så i kan vælge en bog i den kvalitet og farve, i ønsker.
Powerbanks
Vi lever i en tid, hvor mange i deres daglige arbejde er dybt afhængige af at have strøm på telefonen. Det kan være for at modtage kundeopkald, mails eller for at kunne se de ordre, der kommer ind. Når man er meget på farten, er det heller ikke altid, at man har mulighed for at få ladet sin mobiltelefon op via en stikkontakt. Det er dog her, hvor powerbanken kommer ind i billedet.
Powerbanken er en slags batteri, som du kan have med dig rundt i tasken, hvor du let kan få ladet dine enheder. Powerbanks kan laves med logo og tryk, og kan både gives som kundegaver eller til medarbejderne. Rigtig mange kan have gavn af en powerbank – om ikke andet giver det en tryghed at vide, at man ikke skal være bekymret for at løbe tør for strøm.
Få en strategi for reklameartiklerne
Det kan være fristende at købe en stor mængde reklameartikler, men det er rigtig vigtigt også at have en strategi for, hvordan de skal bruges. Se det som en del af hele virksomhedens markedsføring, så det understøtter de andre kanaler. Skal fokus på reklameartiklerne være i forbindelse med messer, skal de gives som kundegaver eller skal de bruges på en helt tredje måde? Hvad er formålet med dem?