Står du uden en nøglemedarbejder? Få interim-hjælp
Erhverv mar 27, 2023
Et mundheld af tvivlsom værdi lyder, at du bør skifte job hvert andet år. Rekrutteringsfolk ser ikke med barmhjertige øjne på et CV, hvor kandidaten hopper rundt mellem konkurrerende firmaer, op og ned i deres hierarkier. Men bevares: Nogle trives ikke ved ensformighed og egner sig ikke til at blive samme sted særligt længe. Spørgsmålet bliver, hvad du gør i firmaet, når én pludselig stopper?
Pludselig mangler du nogen – hvad gør du?
Selvfølgelig er det pludselig at stå uden en kernemedarbejder i fx bogføringen et scenarie, du som direktør eller chef under alle omstændigheder bør forberede dig på. Folk kan blive ramt af sygdom eller af en bil, eller der kan være problemer på hjemmefronten, der gør dem ude af stand til at gå på arbejde i en periode. Har du brug for midlertidig hjælp udefra i virksomheden? Få interim-hjælp.
Betal kun for de timer, du får hjælp
En interim bogholder kan du finde her, når du har brug for hurtig assistance til opgaverne, der har hobet sig op i regnskabsafdelingen. Hos virksomheden linket til får du en midlertidig medarbejder med kendskab til gængse økonomisystemer, som du kun betaler for de timer, hvor medarbejderen arbejder hos virksomheden. Dette betyder bl.a., at der er en høj grad af fleksibilitet ift. timeantallet.
Få en interim bogholder med kort varsel
På sigt er det nok klogt at få en intern medarbejder til at tage over igen, medmindre der slet ikke er nok arbejde i virksomhed til at oprette en intern bogføringsstilling. Men her og nu, hvor du står og mangler en ansat til bogføringen, er det klogt at hente kræfterne udefra – og gerne hos et bureau, som kan stå inde for, en medarbejder har de færdigheder, der skal til for at kunne gøre jobbet godt.
Mangler du hænder nu og her? Tøv ikke med at finde interim-hjælp.