Sådan forholder din virksomhed sig bedst til flyforsinkelser
Erhverv sep 30, 2020
Skal du selv eller andre ansatte i din virksomhed ud at rejse med fly i business-øjemed, kan det være godt på forhånd at være orienteret om, hvordan I bedst forholder jer til eventuelle forsinkelser. Disse kan nemlig hurtigt gå ind og rykke på ikke blot planer men også budgetter. Du kan derfor med fordel læse med her og blive klogere på jeres rettigheder.
Flyforsinkelse er ikke noget at spøge med
Det er bestemt ikke nogen sjov oplevelse at stå overfor et forsinket fly. I bedste fald rykker det ikke ved så meget og betyder blot lidt ekstra ventetid i lufthavnen. I værste fald kan det dog rykke på mange planer. Som virksomhed kan det være problematisk, for eksempel hvis I har en travl tidsplan med møder der skal nås eller andre omstændigheder, der ikke efterlader meget rum til uforudsete forhindringer.
Bedst at huske er dog, at det giver mening at holde hovedet koldt. Oftest er det muligt at tage kontakt til folk i den anden ende, for eksempel via enten e-mail eller telefon. Dette er endda ikke blot muligt, men faktisk noget du har krav på her og nu ved forsinkelser på mere end to timer. Selvom det kan være en uheldig oplevelse, er det som regel muligt at rette op på konsekvenserne hed ad vejen, specielt hvis man som flyrejsende for en virksomhed griber ind tidligt og tager sagen i egen hånd.
Sørg for at søge om kompensation
Er I berettigede til kompensation, er dette naturligvis noget, der bør søges. Det kan være lidt af en proces at sætte sig ind i, men du kan læse mere om de forskellige scenarier og rettigheder, men som indehaver af en flybillet har ved eventuel flyforsinkelse. Som virksomhed kan det nemlig gøre en verden til forskel, at reglerne på dette område bliver efterlevet til fulde.