Sådan kan du indvie verden til dit produkt
Gode råd jan 24, 2024
Det at opstarte en virksomhed er måske ikke altid det letteste. Især ikke, hvis du ønsker at indgå i et allerede nogenlunde mættet marked. Det kræver at forbrugerne i stort omfang kommer til at kende til dit produkt, for at de kan tage det aktive valg at overgå fra de andre produkter. Og det kan måske kræve en ret succesfuld markedsføringsstrategi for at lade det hænde.
Eksponering
Eksponeringsgraden kan her måske være af relevans, især hvis dit produkt eller din service har en relativ bred målgruppe. Det kan altså om for færrest mulige omkostninger at nå ud til flest mulige af de individer, der indgår i målgruppen. Og er det en gruppe, der går tværs over demografier og andre skel i Danmark, så kan det være nøglen at finde et medie, der rammer mange danskere. Eksemplificeret kan reklamer på TV2 måske være en løsning på dette. Eller TV2 play reklamer. Men den store eksponeringsgrad kan klart også koste mere, så det er måske også relevant at vide hvad koster en TV reklame på TV2. Hvad koster en TV reklame kan altså være et spørgsmål, der kan variere fra kanal til kanal ofte med rod i deres seerantal og altså den eksponering som reklamen får, og derfor kan du eventuelt gøre dig nogle tanker om, hvor effektivt i forhold til hvad koster en TV reklame og den konkrete eksponering for din målgruppe du får. Altså hvor meget af eksponering kan omsættes til salg.
Skil dig ud fra mængden
Dine reklamer må da også være noget, som forbrugerne kan bide mærke i, huske og ligeledes noget der kan rodfæste en interesse hos forbrugerne. Ellers kan du eksponeres så meget du vil, men hvis du gennem din markedsføring ikke lader forbrugerne overbevise om dit produkt, så er det måske svært at øge salg, omsætning og altså ultimativt vækste på virksomheden.